یا ایها الذین امنوا استجیبوالله و للرسول اذا دعاکم لمایحییکم. (انفال-24)
انسان در هر چیزی که نظر می کند باید نظر خود را تنها متوجه ظاهر و قالب آن چیز نکند، بلکه باطن و روح آن چیز را مورد توجه خود قرار دهد. تا وقتی که نظر انسان فقط به ظواهر و قوالب اشیاء معطوف است، از شناختن حقایق امور محروم و در عمل نیز نمی تواند از فواید و منافع و خواص امور بهره مند و منتفع گردد.
بعضی اشخاص طبعاً ظاهربین اند، رنگ و روی ظاهر یک متاع یا جلال و شکوه ظاهر یک عمارت یا حسن ظاهر و قیافه و هیکل یک انسان فوراً نظرشان را جلب و روح آنها را خاضع می سازد، همان ظاهر را ملاک قضاوت و ملاک عمل قرار می دهند. اما بعضی دیگر محقق و کنجکاوند، به دیدن ظواهر قناعت نمی کنند، آب و رنگ و جلال و شکوه ظاهری یک چیز آنها را وادار به قضاوت نمی کند، همیشه سعی می کنند خود را به بواطن و روح اشیاء نزدیک کنند.
هر چیزی در این جهان ظاهر و قالبی دارد و معنا و باطنی. حتی خود مجموعه جهان هستی یک ظاهر و نمودی دارد و یک روح و باطنی. ظاهر و قالب جهان هستی، همین نمودها و پدیده های محسوسی که به حواس ما در می آیند، همین ستارگان، همین شموس و اقمار، همین زمین و درختان و کوهها و دریاها و حیوانها و انسانها، ما این قسمت ظاهر جهان هستی را به نام عالم طبیعت یا عالم دنیا می خوانیم. اما باطن جهان هستی عبارت است از غیب و ملکوت که حاکم و مسیطر بر طبیعت و گرداننده و مدبر آن است، یدبرالامر من السماء الی الارض:
آسمانهاست در ولایت جان
کارفرمای آسمان جهان
در ره غیب پست و بالا هست
آسمان و زمین و دریا هست
قرآن کریم در اول سوره بقره، اهل ایمان را این طور وصف می کند: الذین یؤمنون بالغیب آنان که به غیب و ملکوت ایمان پیدا کرده اند، و روحیه دهریین و مادیین را که فکرشان از حدود ظواهر طبیعت بالا نرفته این طور تحلیل می کند: یعلمون ظاهراً من الحیوه الدنیا و هم عن الاخره هم غافلون یعنی اینان به همین ظواهر و نمودها که عبارت است از حیات عالم دنیا رسیده و معتقد شده اند اما از عالم آخرت که در ماوراء این ظواهر و نمودهاست در غفلت و بی خبری به سر می برند.
هر چیزی تا روح و باطنش محفوظ است قابل دوام است، تا روح و باطن محفوظ است اگر نقصان و کسری در ظاهر پیدا شود قابل جبران است، اما اگر روح و باطن از بین رفت آن چیز خاصیت خود را از دست می دهد، از ظاهر بی باطن و قالب بی روح کاری ساخته نیست.
ظاهر و باطن، و روح و قالب، و مغز و پوست توأم با یکدیگر و همراه با یکدیگرند. رعایت هر دو جنبه واجب و لازم است. یکی از اموری که مانند سایر اشیاء ظاهر و قالبی دارد و روح و باطنی، خود دین است. ظاهر دین عبارت است از انجام اعمال و افعال ظاهری که از طرف شارع مقدس دستور آنها رسیده است و البته هر یک از آنها در جای خود لازم الاجراست. اما روح دین عبارت است از روشن شدن ضمیر و باطن به نور ایمان و عرفان. علی(ع) می فرماید: اول الدین معرفته پایه اول دین و سنگ اول بنای دین، معرفت و شناسایی ذات احدیت است. شخصی آمد خدمت مولای متقیان علی(ع) و عرض کرد: «هل رأیت ربک» آیا پروردگار خویش را دیده ای؟ فرمود: لم أعبد رباً لم أره من هرگز خدایی را که ندیده باشم بندگی نکرده ام. لم تره العیون بمشاهده العیان ولکن رأته القلوب بحقائق الایمان اما ای مرد! بدان که این چشمها که در سرها قرار گرفته نمی تواند خدا را ببیند، دلهاست که با نور ایمان او را مشاهده می کنند. لاتدرکه الابصار و هو یدرک الابصار و هواللطیف الخبیر. چشم دل باز کن که جان بینی.
دل اگر به نور عرفان منور شد اوج می گیرد، شادی خاطر می آورد، مانند این است که از حجره تاریکی به گلستان مصفایی قدم گذاشته باشد، آلام و کدورتها و رنجها که نتیجه محدودیت روح است از بین می رود، خوش بینی پیدا می شود و به همه چیز مهر می ورزد:
به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
آن کس که دینش از حدود انجام اعمال و افعال ظاهری تجاوز نکرده و قلبش به نور عرفان و محبت ذات اقدس الهی منور نگشته، از خاصیتهای دین بهره وافی نمی برد. چنین کسی را به حقیقت نمی توان مؤمن خواند. گروهی از اعراب بادیه نشین که تازه به اسلام گرویده بودند، آمدند حضور پیغمبر اکرم(ص) و گفتند: یا رسول الله! ما ایمان آورده ایم. آیه نازل شد: قالت الاعراب امنا قل لم تؤمنوا و لکن قولوا أسلمنا و لما یدخل الایمان فی قلوبکم یعنی ای پیغمبر! اعراب مدعی ایمان اند، به آنها بگو شما ادعای ایمان نکنید، شما بگویید ما اسلام آورده ایم زیرا ایمان امری معنوی و نوری است باطنی و هنوز در قلب شما نفوذ نکرده، شما تشریفات ظاهری دین را که از اقرار زبانی شهادتین شروع می شود عملی کرده اید.
یک فرد یک جامعه وقتی از مزایای دنیایی و آخرتی دین بهره مند می شود که روح دین در او دمیده شده باشد. روح دین است که به دل صفا و محبت می دهد، روح دین است که عقل و فکر را توسعه می دهد و بالا می برد، روح دین است که زنگ آلام و کدورتها را از دل می زداید، روح دین است که حس تراحم و تعاطف و مهربانی و برادری ایجاد می کند، روح دین است که شخص را طوری می سازد که از ایثار و نفع رساندن به غیر لذت می برد. اگر ما وضع مسلمانان امروز را با مسلمانان زمان پیغمبر اکرم(ص) مقایسه کنیم می بینیم در قسمت تشریفات ظاهری ما جلو هستیم، آن روز اینقدر هیاهو و جنجال به نام دین نبود، اینقدر علم و رایت و بیرق و فریاد به نام دین نبود، اینقدر طبل و دهل نبود، ولی در عوض چیزی بود که امروز نیست؛ یک روح ایمان و حقیقی در کار بود، یک خلوص و صمیمیتی در کار بود که به آسانی از جان خود، از مال و فرزندان خود در راه دین می گذشتند، آنچه دستور از پیغمبر خدا می شنیدند فکری جز عمل کردن نداشتند، یکپارچه عشق و شور و هیجان و یقین بودند، عشق الهی و شور خدایی. پیغمبر اکرم(ص) به یکی از اصحاب خود عبور می کند. در رنگ رخسار و وضع چشمها و نگاههایش ضمیر آشفته اش را خوانده، می پرسد: کیف أصبحت چگونه صبح کردی و حالت چگونه است؟ عرض می کند: «اصبحت موقناً» صبح کردم در حالی که اهل یقینم. علامت یقینت چیست؟ علامت یقینم این است که مثل این است که روز حساب را می بینم، اهل بهشت را در بهشت و اهل جهنم را در جهنم مشاهده می کنم:
گفت پیغمبر صباحی زید را
کیف اصبحت ای رفیق باصفا
گفت عبداً موقناً، باز اوش گفت
کو نشان از باغ ایمان گر شکفت
گفت تشنه بوده ام من روزها
شب نخفتستم ز عشق و سوزها
گفت از این ره کو رهاوردی بیار
در خور فهم و عقول این دیار
گفت خلقان چون ببینند آسمان
من ببینم عرش را با عرشیان
هشت جنت، هفت دوزخ پیش من
هست پیدا همچو بت پیش شمن
جمله را چون روز رستاخیز من
فاش می بینم عیان از مرد و زن
هین بگویم یا فرو بندم نفس
لب گزیدش مصطفی یعنی که بس
روح دین و حقیقت ایمان بود که در کمتر از نیم قرن جهانی را مسخر کرد. خداوند از قرآن کریم تعبیر به «روح» می کند: و لقد أوحینا الیک روحاً من أمرنا ما کنت تدری ماالکتاب و لا الایمان. یا أیها الذین امنوا استجیبوا الخ. راهنمایان حقیقی و نگهبانان حقیقی دین مبین اسلام آنهایی بوده و هستند که با علم خود و عمل و مجاهده و تقوای خود و با بیان و قلم خود روح دیانت را حفظ می کنند. علی علیه السلام در ضمن جمله های معروفی که به کمیل نخعی تلقین می کند می فرماید: اللهم بلی لا تخلو الارض من قائم لله بحجه اما ظاهراً مشهوراً و اما خائفاً مغموراً زمین خالی از حجت نیست، یا ظاهر و آشکار و یا خائف و پنهان. کار این حجج الهی این است که دلایل و آیات الهی را حفظ می کنند: بهم یحفظ الله حججه و بیناته اینها حافظ حجتها و دلایل الهی هستند، و یزرعونها فی قلوب اشباههم اینها بذر ایمان را در قلب کسانی که مستعدند می کارند.
خود علی(ع) و اولاد طاهرینش در صف اول و مقدم کسانی بودند که ناظر و حافظ روح دین بودند. نظری به سیره و روش آنها بیندازید و خدمات آنها را به عالم معنویات اسلام ببینید. خدماتی که شخص علی(ع) از راه بیان و خطابه و تعلیم شاگردان یا در مقام جواب سؤالات و حل مشکلات و یا از راه نشان دادن حقیقت اسلام با تقوا و عمل خویش انجام داد، فراموش نشدنی است و مانند خورشید در صفحات تاریخ می درخشد.
علی و آل علی برای حفظ دیانت از هیچ گونه فداکاری دریغ نکردند. عمل فرزند بزرگوار علی، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بهترین شاهد و گواه بر مطلب است. اباعبدالله به کاری اقدام کرد که از نظر خودبینان خودکشی و انتحار بود، زیرا کشته شدن آن حضرت در این سفر به قدری واضح بود که نه تنها خودش بلکه هرکس می شنید تصدیق می کرد. هی می آمدند و آن حضرت را از این مسافرت منع می کردند و دلیلشان این بود که جانش در خطر است، اما اباعبدالله به این سخنان گوش نمی داد و دلیلش این بود که جان جانش در خطر است. اباعبدالله ثابت و مدلل کرد که در مقام مبارزه با کفر و عوامل ضددین و در مقام امر به معروف و نهی از منکر تا پای جان باید رفت. آخرالامر در جواب یکی از آن کسانی که اصرار می کرد که آن حضرت از این سفر خودداری کند، این اشعار را قرائت کرد که گوینده آن یک مرد انصاری است و هنگامی که برادرش او را از یاری کردن پیغمبر(ص) منع می کرد انشاء کرده بود:
سأمضی و ما بالموت عار علی الفتی
اذا ما نوی حقاً و جاهد مسلما
و واسی الرجال الصالحین بنفسه
و فارق مثبوراً و خالف مجرما
فان عشت لم أندم و ان مت لم الم
کفی بک ذلا أن تعیش و ترغما
یعنی من حتماً خواهم مرد، مرگ برای جوانمرد در صورتی که خبر داشته باشد و با عشق و علاقه بخواهد جهاد کند عیب و عار نیست، مرگ برای کسی که می خواهد قدم جای قدم مردان شایسته بگذارد و از شقاوت کاری دوری گزیند و با گناهکاری مخالفت ورزد ننگ نیست بلکه افتخار است، من اگر در این سفر زنده بمانم نکوهشی برایم نیست و اگر هم بمیرم جای سرزنش نیست، این ذلت برای تو کافی است که زنده بمانی در حالی که مخذول و منکوب باشی و نتوانی در راه مقصد خویش قدمی برداری.
در وصیتنامه ای که موقع حرکت از مدینه به برادرش محمدبن حنفیه نوشت، جهانیان را از هدف و مقصد خویش آگاه ساخت. در آنجا پس از اقرار به وحدانیت حق و نبوت پیغمبر خاتم و روز حساب، این جمله ها را درج فرمود: انی لم اخرج اشراً و لا بطراً و لا مفسداً و لا ظالماً و انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی صلی الله علیه و آله، انی ارید أن آمر بالمعروف و أنهی عن المنکر و اسیر بسیره جدی و أبی علی بن ابی طالب.
استاد شهید مرتضی مطهری(ره)
کرایسلر اعلام کرده که «مای گیگ» را در آینده در خودروهای جیپ رانگلر و دوج نیترو هم به صورت سفارشی عرضه خواهد کرد.
کمپانیهای خودروسازی مدتهاست که جنگ جدیدی را برای ارائه کیتهای سرگرم کننده داخل اتومبیل آغاز کردهاند و طبیعی است که قسمت مهمی از این جنگ مربوط به سیستمهای پخش صوت و موزیک است.
کمپانیها با سرعت عجیبی در پی یافتن سیستمهای خاص صوتی، تصویری و رادیویی هستند تا سرنشینان هر آنچه در زمینه موسیقی آرزو میکنند، بتوانند بشنوند و لذت ببرند.
بعد از آنکه مسابقهای اساسی بین سیستمهای دیجیتالی آیپاد و رادیو ایکس-ام در گرفت حالا نوبت به سیستمی جدید از سوی کرایسلر است.
MyGIG با قیمت 1700 دلار چیزی فراتر از آیپاد است و به اندازه 20 گیگابایت حافظه برای ضبط و بارگیری موسیقی دارد. این سیستم به سرنشین اجازه میدهد که حداقل 1600 قطعه موسیقی به همراه عکسهای مربوط را ذخیره کند.
علاوه بر این یک کتاب ویژه آدرس نیز در دسترس است که به همراه کلیه نقشههای ناوبری (GPS) به یک راهنمای کامل و جامع مبدل میشود. «مای گیگ» میتواند به صورت فوری و تصویری اطلاعات مربوط به ترافیک خیابانها و جادهها را از ماهواره «سیریوس» دریافت کند.
اگرچه این سیستم هنوز به صورت انبوه تولید نشده اما به نظر میآید که با حل شدن بعضی از مشکلات نرمافزاری به یکی از جاذبههای ویژه فروش کرایسلر تبدیل شود. لری لاینز رئیس بخش تولید خودروهای دیفرانسیل جلو در کمپانی کرایسلر معتقد است که در نیمههای پاییز «مای گیگ» به فرم نهایی خودش خواهد رسید.
کرایسلر در راه عرضه سیستم «مای گیگ» از شرکت «هارمان کاردن» هم کمک گرفته تا به این ترتیب کیفیت پخش موسیقی و اصوات به درجه اعلی برسد.
استفانی برانیلی تحلیلگر سایت اتوپاسیفیک معتقد است که عرضه «مای گیگ» کمک شایانی به کرایسلر خواهد کرد.
او به همه یادآوری کرده است که در ابتدای سال 2006 سبرینگ با سیستم ناوبری تنها آن هم با قیمت اضافی 1795 دلار ارائه شده و حالا با عرضه «مای گیگ» قطعا میزان رضایتمندی مشتریان بیشتر خواهد شد.
| ||
1- مـردان بــا فشـار اجــتماعی کمتری برای متاهل گشتن
مواجه می بـاشنـد. زیـرا بر خـلاف گذشتـه بــرقراری رابـطه
جنـسی تـوســـط یک مرد بسیار سهل تر شده است. زنان
به طور موثـــر دیــــگر قــــادر بــه جلب توجه مردان، بـا دادن
وعـده هـــای بـــرقراری روابط جنسی به عنوان یک انگیزه و
محرک برای متعهد ساختن آنها، نمی بـاشنـد. بـنابراین یک
انگیزه قوی برای تن دادن به ازدواج در مردان عملا حذف میگردد. (البته برای مردانی که رابطه جنسی عاملی حیاتی در زندگیشان محسوب میگردد)
2- مردان از پیامدهای احتمالی عدم موفقیت آمیز شدن رابطه وحشت دارند. رنجهای عاطفی حاصل از جدایی میتواند برای مردان ویرانگر و طاقت فرسا باشد. اما آنها بیشتر نگران ریسک خسارات مالی که احتمال دارد هنگام جدایی و طلاق متحمل آن گردند، میباشند.
3- این در سرشت و طبیعت مردان میباشد که هر چیزی را که موجب تغییر عمده و جدی در زندگیشان میگردد را به تاخیر اندازند. "ازدواج آغاز مشکلات یک مرد است" خواه مردان امروزی به این گفته اعتقاد داشته باشند و یا خیر یک چیز مسلم میباشد: مردان تمایلی به خروج از منطقه آسایش و فراغ خاطر خویش، و گام نهادن به یک زندگی مملو از مسئولیت، سازش و از خود گذشتگی را ندارند.
4- مردان هنگامی تن به ازدواج میدهند که مطمئن گردند بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده اند. مردان همواره در این اندیشه اند که: "نکند سرو کله یک دختر بهتر در زندگی آنها پیدا گردد اما آنها متعهد به یک رابطه باشند." بنابراین از متعهد گشتن با دختر و یا زن فعلی زندگی خود سرباز میزند تا هنگام آشنایی با یک مورد بهتر تعهدی نسبت به مورد پیشین خود نداشته باشند.
اما چگونه میتوان مردان را پایبند یک رابطه دراز مدت و تعهد آور ساخت؟ در زیر به 9 روش برای دستیابی به این منظور و آنکه قلب یک مرد را فتح سازید ارائه گردیده است:
1- آگاهانه و معقولانه اطمینان یابید که مردی که برگزیده اید را دوست داشته و میخواهید باقی عمر خود را با وی سپری کنید. بنابراین تا زمانی که کاملا متعاقد نگردیده اید که برای یکدیگر مناسب میباشید اندیشه تعهد و ازدواج نباید به ذهن شما خطور کند. شناخت شما از وی باید به حدی باشد که قادر به تعیین این موارد باشید: که وی قادر به متعهد گشتن میباشد- وی برخوردار از بسیاری از ویژگیها و صفاتی است که شما همواره در مرد دلخواه خود جستجو میکردید- شخصیت وی شما را ملزم به احترام و ستایش از وی میگرداند- وی پیشتر در آزمون وفاداری، صداقت، راستی و مراعات حال دیگران شما سربلند بیرون آمده است. و آنکه باید مطمئن گردید که وی شما را حقیقتا دوست دارد.
2- همواره همان فردی باشید که هستید. و از ابراز ماهیت واقعی خود بیم نداشته باشید. این شاید مهمترین خصلتی باشد که مردان در زنان جستجو میکنند. %99 از مردان در نظر سنجیهای گوناگون اینگونه اظهار داشته اند که: زنانی که شخصیتشان پس از ازدواج دستخوش تغییر میگردد در ردیف نخست فهرست علل جدایی ها پس از ازدواج آنها قرار میگیرند. پافشاری در رفتاری که در آن زنان بمنظور اهمیت بخشیدن به مرد خود مرتبا با وی سازش کرده و از ابراز عقاید و نظرات خود خودداری میکنند و یا به لطیفه های بیمزه وی میخندند هیچگاه نتیجه بخش نخواهد بود. بنابراین خویشتن حقیقی خود باشید و همواره مراقب باشید شاید مرد شما در حال امتحان شما باشد.
3- به وی نشان دهید که استقلال دارید. مردان از زنانی که به عقب تکیه میدهند و منتظر میمانند تا مرد آنها تمام امور زندگی آنها را بدست بگیرد بیزار هستند. به وی نشان دهید با آنکه شما از ایده های وی استقبال میکنید همچنین شما بدون وی نیز توانایی به انجام رسانیدن کارها را دارا میباشید. به عنوان مثال: شما میخواهید به تماشای یک فیلم بخصوص به سینما روید اما مرد شما به خاطر مشغله کاری قادر به همراهی شما نمیباشد. در عوض دلخور شدن و قهر کردن با خنده رویی به وی بگویید که تنها به سینما خواهید رفت و همین کار را هم انجام دهید. هرگاه برنامه خرید خانه ای را در سر دارید آن به پس از ازدواج خود موکول نسازید. زیرا این عمل سبب میگردد تا مرد شما اینگونه برداشت کند که شما فرد مستقلی نمیباشید. خلاصه به وی نشان دهید که زندگی شما با وی و بدون وی ادامه خواهد یافت.
4- به وی نشان دهید که فردی مهربان و دوست داشتنی هستید. شاید شگفت انگیز بنظرآید: یک مرد به دختری نیاز دارد که آن دختر وی را دوست داشته و خود نیز دوست داشتنی باشد. به همان میزان که استقلال فردی به زنان قدرت میبخشد به همان میزان نیز عدم توانایی آنها در سازگاری مردان را دلسرد میسازد.مردان اینگونه زنان را بی احساس،بی عاطفه و ناتوان در عشق ورزی تلقی میکنند.بنابراین همانطور که زنان نیاز دارند که استقلال فردی خود را به مردان نمایان سازند ،میباید به مردان نشان دهند که دارای آرزو میل آتشینی برای قسمت کردن عشق خود با مرد زندگیشان میباشند.
5- به وی نشان دهید که علاقه مند به او میباشید: علاقه مند به خویشتن حقیقی خودش و نه برای آنچه وی میتواند برای شما فراهم آورد. بسیاری از مردان در پاسخ به این پرسش که چه چیزی پیش از ازدواج برای آنها حائز اهمیت میباشد، پاسخ داده اند که: اطمینان یافتن از آنکه دختر مورد علاقه آنها حقیقتا آنها را دوست داشته باشد برای آنچه که هستند و نه وسیله ای برای دستیابی به هدف. هیچ مردی دوست ندارد احساس کند که دختر مورد علاقه وی به این علت وی را برگزیده که: او یک تامین کننده معیشت مناسب، یک شهروند نمونه و یا یک پدرخوب بالقوه میباشد. تمام این مسایل برای مردان نیز اهمیت دارد اما یک مرد زمانی که متوجه میگردد یک دختر به این علت وی را برگزیده که او بهترین دوست آن دختر بوده است بسیار خرسند میگردد. دختری که همواره در کنار همسر خود باقی بماند صرف نظر از موقعیت و اوضاع مرد خود. اما چگونه میتوانید به این امر نائل آیید؟ به زندگی وی علاقه نشان دهید، همچنین به علاقه مندیهای وی و ارزشهایی که وی در زندگی قائل میباشد. درباره شغلش صحبت کنید اما بیشتر به جنبه های معنوی و بالندگی شخصیتی آن توجه کنید و نه به درآمد و منافع مالی آن. از خصوصیات نیک شخصیتی و اخلاقی وی سخن گویید.
6- برای آنکه وی را بدنبال خود بکشانید برایش نقش بازی نکنید. مردان کاملا از بازیهایی که زنان به آنها روی میآورند تا توجه مردان را جلب خود سازند آگاه میباشند. حتی ممکن است مردان اغواء گردیده و برای پیروزی در بازیهای شما به هر عملی دست بزنند اما هیچگاه متعهد به شما نخواهند گشت. هم صحبت شدن با مردان دیگر برای برانگیختن حس حسادت در شریک خود و آنکه مرد بیشتر جذب شما گردد ممکن است برای مدت کوتاهی کارساز باشد. اما وی چگونه میتواند به شما اعتماد کند؟ هنگامی که شما را دسیسه گر بپندارد؟ حتی اگر وی شیفته شما باشد، یک مرد هنگامی که کوچکترین شبهه ای در اعتماد و صداقت شما داشته باشد از متعهد گشتن هراس خواهد داشت.
7- به وی نشان دهید که قصد تغییر دادن وی را در سر ندارید. هرگاه یک مرد احساس کند که تعهد به یک دختر و ازدواج با وی سبب بوجود آمدن تغییرات عمده و اساسی در سبک زندگی وی میگردد، سرسختانه به متعهد گشتن از خود مقاومت نشان خواهد میدهد حتی اگر عاشق آن دختر باشد. به وی نشان دهید که قادر به سازش با وی میباشید. به وی نشان دهید از آنکه وی بدون حضور شما برای تماشای فوتبال یک شب را با دوستان خود بگذراند اعتراضی ندارید. کاری نکنید که وی احساس کنید اکنون باید از وقت خود کمال استفاده را ببرد زیرا زندگی وی پس از ازدواج تغییر خواهد کرد.
8- به ظاهر خود اهمیت دهید. این بدین مفهوم نیست که شما مانند یک مدل قدم برداشته و یا لباس بپوشید. اما تا حدودی به ظاهر خود برسید. لباسی به تن کنید که بیانگر بهترین صفات شما و برازنده شما باشد. با اعتماد بنفس حرکت کرده و رفتار کنید. مسواک بزنید، به ناخنهای خود برسید واز عطر و ادکلن به حد متعادل استفاده کنید.
9- طوری وانمود نکنید که برای ازدواج شتابزده میباشید. ممکن است شما تصور کنید وی تاکنون وقت زیادی را برای تصمیم گیری در مورد شما سپری کرده است. اما آرامش خود را حفظ کنید! این ممکن است خبر نوید بخشی باشد. ممکن است وی میخواهد مطمئن گردد که یک تصمیم معقولانه و صحیحی اتخاذ کرده است. خود را شتابزده و ناشکیبا نشان ندهید. با خیال آسوده به زندگی روزمره و عادی خود ادامه دهید. هیچگاه به یک مرد پیشنهاد ندهید که به ملاقات والدین شما بیاید و یا بالعکس. مگر آنکه خود وی خواهان آن باشد. بهتر است اجازه دهید این تصمیم را خودشان اتخاذ کنند. به خاطر داشته باشید هدف شما فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز برای اتخاذ تصمیم میباشد در ضمن آنکه فضا و فرصت کافی و مورد نیاز را نیز در اختیار وی قرار دهید.
به گزارش سایت اینترنتی "پیسیورلد"، فوجیتسو دو مدل جدید از رایانههای لپتاپ خود را با حافظههای فلش ۱۶گیگابایتی و ۳۲گیگابایتی به بازار میدهد.
پیش از این دو شرکت سونی و سامسونگ نیز اقدام به فروش لپتاپهای مجهز به حافظههای فلش کردهاند و فوجیتسو سومین شرکتی است که حافظههای فلش را به عنوان جایگزین هارددیسکها معرفی کردهاست.
حافظههای فلش در مقایسه با هارددیسکها که سالهاست در رایانهها جهت ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار میگیرند، دارای مزایای فراوانی هستند.
این حافظهها برخلاف هارددیسکها دارای هیچ قطعه متحرک و مکانیکی نیستند و به همین جهت برق کمتری مصرف کنند که سبب عمر بیشتر شارژ باتری لپتاپ میشود.
حافظههای فلش به علاوه به دلیل نداشتن بخشهای متحرک، احتمال آسیب دیدنشان نیز کمتر است و در هنگام فعالیت هیچ صدایی تولید نمیکنند و وزنشان نیز اندکی کمتر از هارد دیسکهاست.
از سوی دیگر، سرعت خوانده شدن اطلاعات از روی حافظههای فلش در مقایسه با هارددیسکها بسیار بیشتر است که این امر سبب بالاآمدن(بوت شدن) سریعتر سیستم عامل در هنگام روشن شدن رایانه میشود.
تنها مشکل فعلی استفاده از حافظههای فلش، قیمت بالای آنها در مقایسه با هارد دیسکهاست به طوری که لپتاپ مجهز به فلش ۱۶گیگابایتی شرکت "فوجیتسو" ۶۷۰دلار، و لپتاپ مجهز به فلش ۳۲گیگابایتی همین شرکت ۱۳۳۵ دلار گرانتر از نمونههای مشابه لپتاپهای همین شرکت است که از هارد دیسک در آنها استفاده شدهاست.